Garantie & Reparatie

 

Wanneer u hoortoestellen aanschaft heeft u standaard recht op twee jaar fabrieksgarantie. Bij Makker Hoortoestellen verlengen wij deze garantie tot vijf jaar wanneer u bij ons een Hoorzorg Pakket afneemt. Dit geldt zowel voor gehoorapparaten binnen de vergoeding van uw zorgverzekeraar, als voor de nieuwegeneratie hoortoestellen. Vijf jaar lang kunt u bij ons kosteloos terecht voor een reparatie aan uw hoortoestel.

Hoe te handelen bij een defect aan uw hoortoestel?

 

Mocht uw hoortoestel niet goed functioneren kunt u altijd langskomen op één van onze vestigingen. Ook kunt u eerst onze pagina bezoeken: algemene problemen. Hier geven we antwoord op de meest voorkomende problemen met de bijbehorende oplossingen. Mocht deze pagina u niet verder helpen bent u van harte welkom om langs te komen. Wanneer u liever thuisblijft kunt u contact opnemen voor hoorzorg op afstand. Meer informatie

 

Hoe werkt het reparatieproces?

 

Wanneer u een defect heeft aan uw hoortoestel verloopt het reparatieproces afhankelijk of u langskomt in één van onze vestigingen of u uw defect aan uw hoortoestel op afstand wilt oplossen.

 

Reparatie in winkel

Bij bezoek aan onze vestiging zal één van onze audiciens het hoortoestel onderzoeken en kijken of hij/zij het probleem terplekken kan oplossen. Mocht dit niet het geval zijn, dan sturen we uw hoortoestel op naar de fabrikant ter reparatie. Binnen één à twee weken ontvangen wij uw hoortoestel gerepareerd terug en stellen u op de hoogte voor afhalen. Heeft u geen vervangend hoortoestel, dan zorgen wij voor een leenhoortoestel.

 

Reparatie op afstand

Is uw hoortoestel defect kunnen we u ook op afstand helpen. We kunnen kijken of we het defect samen met u kunnen oplossen telefonisch of door te videobellen. Mochten we tijdens het gesprek er niet uitkomen, vragen we u het hoortoestel naar ons op te sturen. Bij binnenkomst kijken we of we het hoortoestel kunnen repareren. Mocht dit niet het geval zijn sturen we het toestel door naar de fabrikant. Het hoortoestel wordt vervolgens na reparatie naar u opgestuurd.

 

Voor meer informatie over het opsturen van uw hoortoestel naar onze reparatie-afdeling volg de volgende link: hoortoestel opsturen

 

Zijn er kosten aan reparatie verbonden?

 

Binnen de termijn van vijf jaar zijn er geen kosten aan reparatie verbonden wanneer u een Hoorzorg Pakket heeft. Wel houden we er rekening mee of het mankement is ontstaan bij normaal gebruik of dat het defect komt door onoordeelkundig handelen.

 

Heeft u verder nog vragen of wanneer we u kunnen helpen, aarzel niet en neem contact met ons op.