Oranjerivierdreef 4A
3564BE Utrecht
Openingstijden vanaf juni 2025:
Maandag t/m vrijdag: 09:00 - 17:30
Zaterdag: Gesloten
Zondag: Gesloten
Tel.: 030 307 4931
Email: utrecht.noord@makker.nl
Makker Hoortoestellen komt na 10 jaar terug in Utrecht Noord. In deze winkel begon het ooit voor Michel Makker en na een aantal jaar weg te zijn geweest komt Makker weer terug naar de Oranjerivierdreef.
Bijna een halve eeuw geleden begon Michel Makker zijn carrière in de hoorzorg bij een hoorzorg-keten. Al snel ontdekte hij dat hoorzorg niet alleen draait om het aanbieden van de nieuwste en duurste hoortoestellen, maar vooral om oprechte aandacht en de tijd nemen voor slechthorenden. Hij zag dat anderen vooral gericht waren op efficiëntie en verkoop, terwijl hij juist geloofde dat persoonlijke zorg en maatwerk het verschil maakten. Met die gedachte begon het idee te groeien om een eigen winkel te starten, een plek waar hoorzorg wél volledig om de klant zou draaien. Maar voordat hij die stap zette, wilde Michel zeker weten dat zijn visie zou aanslaan. Daarom bezocht hij audiologen en KNO-artsen om te polsen wat zij van zijn idee vonden. De reacties waren positief en bevestigden wat hij diep van binnen al wist: er was behoefte aan een audicien die écht onafhankelijk advies gaf en zich niet liet leiden door commerciële belangen.
Zodoende opende Michel in Utrecht-Noord zijn eerste winkel. Erik werd als snel zijn trouwe metgezel en werkte met hem in deze eerste winkel. Geen groot commercieel plan, geen gestroomlijnde marketingstrategie, maar een klein team met een groot hart voor hoorzorg. Vanaf dag één stond oprechte hoorzorg centraal. Dat betekende dat klanten niet simpelweg een hoortoestel kregen aanbevolen op basis van marges of merkafspraken, maar op basis van wat écht het beste bij hen paste. Klanten kregen alle tijd om verschillende toestellen uit te proberen, vragen te stellen en samen tot de beste oplossing te komen.
Maar wat Makker écht uniek maakte, was de persoonlijke benadering. In Utrecht kenden Michel en Erik hun klanten bij naam. Ze onthielden verhalen, vroegen bij elk bezoek hoe het ging en bouwden een band op. Dit ging verder dan gewone klantrelaties: het werden vriendschappen. En dat begon al bij de jongste klanten. Makker hielp veel baby’s met gehoorproblemen en bleef deze kinderen jarenlang volgen. Omdat de winkel ook verbonden was aan basisscholen en middelbare scholen, groeide de relatie mee. Kinderen die als baby bij Makker kwamen, bleven als tiener en volwassene terugkomen. Het resultaat? Klanten die niet alleen loyaal waren, maar ook vol enthousiasme over Makker vertelden aan vrienden en familie. Dit persoonlijke contact werd nog eens versterkt door de plezierige werksfeer binnen het team. Want bij Makker gold altijd het motto van Michel: “We werken serieus, maar nemen onszelf niet te serieus.” Maar ook “Het moet niet teveel op werken gaan lijken.” was een uitspraak die regelmatig de revue passeerde. Werk moest niet alleen goed zijn, maar ook leuk. Een grapje tussendoor, een ontspannen sfeer in de winkel en samen successen vieren – dat hoorde er allemaal bij. Elkaar een high five geven als we een ontevreden klant van een andere audicien super tevreden lieten vertrekken, was aan de orde van de dag. Die energie straalde af op klanten en zorgde ervoor dat mensen graag terugkwamen.
Maar Makker was nooit een eenmansshow. Samen en met elkaar was en is nog steeds de kern van het bedrijf. Het team werkte nauw samen, hielp elkaar en zorgde ervoor dat kennis en ervaring niet bij individuen bleef hangen, maar werd gedeeld. Om dat te waarborgen, is inmiddels ook de Makker Academy opgericht: ons interne kennisinstituut waar we ieder kwartaal met alle medewerkers samenkomen. Onder het genot van hapjes en drankjes nemen we de tijd om van elkaar te leren, ervaringen uit te wisselen en ons vakmanschap te verbeteren. Zo zorgen we ervoor dat iedereen – van nieuwe medewerkers tot doorgewinterde audiciens – blijft groeien en ontwikkelen.
Dien een verzoek in bij onze collega's om u terug te bellen. U wordt zo spoedig mogelijk binnen onze openingstijden gebeld.
Lonneke Bovenschen - Audicien is in Amsterdam voor veel slechthorenden een goede bekende na hen jarenlang te hebben geholpen met de voor hen beste hooroplossing. Voor haar voelt terugkeren met Makker naar Amsterdam dan ook als thuiskomen.
Voor degene die Lonneke nog niet kent: Lonneke heeft veel geduld en luistert graag naar het verhaal achter de slechthorende. Samen met slechthorenden zoekt zij, al ruim 15 jaar, in een open gesprek naar de beste oplossing. Bij audicien Lonneke voelt iedereen zich op zijn gemak. Lonneke is bekend met alle grote hoortoestel merken en de meest innovatieve hooroplossingen.
Sabine Goedhart - Audicien in 2018 ben ik in het audiciensvak terecht gekomen en daar ben ik nog elke dag dankbaar voor. Mijn doel is mensen met gehoorverlies te helpen om optimaal te functioneren met zo min mogelijk hinder van het gehoorverlies. Wat daarvoor nodig is, is voor iedereen anders. Daarom begint de weg naar een beter gehoor bij mij met een goed gesprek. Tijdens het gesprek bespreken we uw situatie, wensen, verwachtingen en behoeftes en op basis daarvan kan ik u zo goed mogelijk adviseren en begeleiden. Als we samen de hooroplossing hebben gevonden die het beste bij u past, zet ik mij volledig in om hier het maximale uit te halen.
Kimberley Thompson – Front Office medewerker zorgt voor het reilen en zeilen binnen het filiaal in Amsterdam. Zij verwelkomt de klant met een brede glimlach en zorgt voor koffie en thee. Kimberley is ook degene die onze klanten telefonisch te woord staat en zorgt dat de afspraken op het juiste moment worden ingepland.
Wilt u ervaren wat Makker Hoortoestellen voor u kan betekenen? Maak eenvoudig een afspraak en ontdek hoe wij u kunnen helpen aan een beter gehoor die perfect bij uw leefstijl en wensen past!
Na mijn eerste hoortoestel 5 jaar geleden bij een brillenwinkel te hebben gekocht waar ik niet zo blij met de service was kwam ik na een aantal aanbevelingen bij Makker terecht. Wat een verschil! Lonneke vertelde me uitgebreid wat de mogelijkheden waren en ik heb nu een heel fijn hoortoestel met oorstukjes op maat. Heel fijn dat ik er ook mee kan telefoneren en geweldig dat ik eindelijk weer goed naar muziek kan luisteren. De tv connector kreeg ik niet aangesloten, daar kwam ze even thuis voor langs en het was zo gepiept. Niets dan lof dus, goed aankoop advies, ouderwetse service en de koffie is ook nog eens heel lekker
One stop shop! Wat een klantvriendelijkheid, rust en expertise. Geen moeite te veel en geen uitdaging te groot. In alle rust en vooral in de tijd die je zelf nodig hebt om te weten wat je wilt en vooral ervaren hoe het voelt krijg je support en advies zonder dat je maar op 1 moment je gehaast voelt. Echt geweldige service en advies!
Wegens talloze eerder pogingen om een juist passend oorstukje aangemeten te krijgen voor een hoortoestel. Werd ik heel prettig geholpen bij Audicien Makker te Amsterdam. Waarbij middels een handscanner op een kundige wijze een 3D model met de computer is samengesteld van de betreffende gehoorgang. Waardoor een enigszins hogere nauwkeurigheid benaderd kon worden. Dit voor het fabriceren van een verbeterd nieuw oorstukje. Zodat het geluidsbeeld de kwaliteit van het hoortoestel nog wat meer benut.
Meld u aan voor onze informatieve mailings om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en om persoonlijke tips en aanbiedingen van onze audiciens te ontvangen.